Gruppens leder er:
- kontaktperson til styret og produsent
- med på produksjonsmøter
- ansvarlig for delegering av oppgaver innad i gruppen
Oppgaver gruppen har:
PR
- Reklamere så mye som mulig, så tidlig som mulig.
- Oppdatere nettsider og sosiale medier (FB mv)
- Produsere plakater, program, evt flyere og bannere
- Hente inn priser og avtale hva og antall med styret
- Design
- Distribusjon
- Kontakte aviser for intervju – skrive til RB, egne sider og sosiale medier. Dette må gjøres i god tid før forestilling. Gjerne to mnd før premiere.
- Kontakte medier for å komme for anmeldelse mm.
- Reservere seter i salen til presse og andre (NB: husk reservere sete for filming)
Sponsorer
- Skaffe sponsorer
- Sørge for profilering av sponsorer i sal, gang og sosiale medier
Billetter/billettbestilling
- Kontakt med Kulturhuset med oppsett av billettbestilling – lenkes mot hjemmesidene
- Markedsføring i sosiale medier, via «Det skjer i Gjerdrum», Gjerdrumsportalen og kommunens hjemmesider
Plakater, flyer og program utarbeides i samarbeid med styret. Disse bør være lik av utseende. NB: husk korrekturlesing.
Regissør har ofte idé om hvordan dette skal se ut.
Flyer kan inneholde bilde/tegning av stykket, litt tekst om innhold, navn på skuespillerne som er med (dette kan gjerne stå på baksiden), pris, dato og klokkeslett, og hvor billetter kan kjøpes/reserveres og navn på regissør/produsent.
Program kan inneholde forside lik flyer, tekst av regissør, tekst av leder, presentasjon av skuespillere med bilde, logo til alle sponsorer.
Programmet deles ut under forestilling. Antall varierer ut i fra hvor mange forestillinger som settes opp.